1. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Tento reklamační řád byl sestaven v souladu s ustanoveními občanského zákoníku. Řád upravuje způsob a základní podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky.
 - Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době.
 - Reklamační řád je nedílnou součástí smlouvy o koupi zboží mezi prodávajícím a kupujícím.
 
2. ZÁKLADNÍ POJMY
- Reklamace je uplatnění práva kupujícího na odpovědnost za vady zboží, které je učiněno kupujícím vůči prodávajícímu osobně, písemně nebo e-mailem na formuláři, který obsahuje identifikaci kupujícího, zboží, popis vady a jejích projevů.
 - Záruční list je listina vystavená prodávajícím, která obsahuje zákonem stanovené minimální náležitosti, stanovuje konkrétní podmínky a rozsah záruky za zboží.
 - Kupující je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.
 - Prodávající je MEKR´S s.r.o., Hvězdova 1716/2b, 140 00 Praha 4.
 - Zboží je zakoupený materiál ze sortimentu firmy MEKR´S s.r.o.
 - Internetový obchod je internetový obchod www.eshop.mekrs.cz.
 
3. ROZSAH ZÁRUKY
Záruka se vztahuje na:
- na vady zboží, které se projeví po převzetí zboží kupujícím během záruční doby.
 - chybnou dodávku zboží, kterou se rozumí jiný počet kusů, jiný druh nebo jiný sortiment.
 
4. NEPLATNOST REKLAMACE
Reklamace nebude uznána:
- pokud nebyla vada reklamována v záruční době.
 - při telefonickém objednání zboží.
 - při telefonickém stornování zboží.
 - v případě, že je reklamován jiný počet kusů, jiný druh nebo jiný sortiment po uplynutí více než 10 kalendářních dnů od převzetí zakázky.
 - při svévolných změnách původních údajů provedených kupujícím v záručním nebo dodacím listě.
 - při neodborné instalaci, opravách nebo jiných zásazích.
 - při úpravách, které změní původní vlastnosti nebo parametry zboží např. povrchová úprava, změna rozměrů, tvrdost atp..
 - při užívání, obsluze a zacházení se zbožím v rozporu s účelem jeho použití.
 - při porušení ochranných nálepek či pečetí, pokud jimi výrobce zboží opatřil.
 - poškození zboží působením živlů.
 
Vrácení zboží není reklamace  – pokud zákazník vrátí zboží, které bylo dodáno v souladu s jeho požadavky, dodavatel si vyhrazuje právo účtovat storno poplatek až do výše 100% z hodnoty vráceného zboží.
V případě, že kupující nezašle zboží k reklamaci v původním množství a originálních obalech, dodavatel si vyhrazuje právo účtovat poplatek až 50% z hodnoty zaslaného zboží na vícenáklady spojené s přebalením.
5. ZÁRUČNÍ DOBA
- Konkrétní délka záruční doby odpovídá vždy nejméně minimální délce záruční doby dle občanského zákoníku, případně zvláštních právních předpisů.
 - Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím.
 - Do záruční doby se nezapočítává doba od začátku reklamace zboží až do doby, kdy je kupující povinen po skončení záruční opravy zboží převzít.
 - Dojde-li k výměně zboží za nové, začíná běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.
 
6. NÁROKY ZE ZÁRUKY
									Kupujícímu v případě oprávněné reklamace náleží nároky ze záruky vyplývající z občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů.
Jde-li o takovou vadu, která představuje pouze nepodstatné porušení smlouvy, má kupující právo:
				- na bezplatné řádné a včasné odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
 
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady, popřípadě dodání chybějící věci.
 - na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady.
 - na přiměřenou slevu z kupní ceny.
 - na odstoupení od smlouvy.
 
7. PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
- Převzetím zboží se rozumí podepsání dodacího listu, nebo doručenky přepravní společnosti či pošty.
 - Zákazník přebírá od přepravní služby či pošty jen zásilky bez viditelného poškození. V případě viditelného poškození zásilky je povinen sepsat s dopravcem reklamační protokol. Pokud po rozbalení zásilky zjistí, že obsah byl přepravou poškozen, upozorní neprodleně – do jednoho pracovního dne – písemně či telefonicky prodejce.
 
8. DŮVODY REKLAMACE
- Zboží k reklamaci je nutné doručit s formulářem, který je k dispozici níže ke stáhnutí. Tento formulář je možno předat osobně, zaslat poštou nebo e-mailem do Úpice na obchod@mekrs.cz.
 - Místem pro uplatnění reklamace je MEKR´S s.r.o. v Úpici.
 - Dopravu reklamovaného zboží do místa pro uplatnění reklamace hradí kupující, při uznané reklamaci je dopravné hrazeno firmou MEKR´S s.r.o.
 - Reklamované zboží je zasíláno zákazníkovi zpět na náklady firmy MEKR´S s.r.o. pouze v případě uznané reklamace.
 - Neoprávněná reklamace nebude podle § 2172 občanského zákoníku přijata.
 - Zboží zasílané na reklamaci nebo vrácení nelze zaslat na dobírku.
 - Prodávající je povinen vyřídit reklamační řízení do 30 dnů od převzetí zboží od kupujícího. Pokud kupující uplatní reklamaci zboží osobně u prodávajícího, je povinen si zboží (i v případě neoprávněné reklamace) též osobně převzít, pokud není v reklamačním protokolu uvedeno jinak; reklamace je ukončena v den, kdy je zboží (i v případě neoprávněné reklamace) připraveno v místě uplatnění reklamce k vydání a předání kupujícímu. Pokud kupující zboží k reklamaci zašle, bude mu reklamované zboží také zasláno (i v případě neoprávněné reklamace), pokud není v reklamačním protokolu uvedeno jinak; reklamace je vyřízena v den, kdy je zboží (i v případě neoprávněné reklamace) předáno k dopravě na adresu kupujícího uvedenou v reklamaci.
 - Kupující je povinen s prodávajícím při vyřízení reklamace spolupracovat, zejména je povinen po vyřízení reklamace zboží převzít.
 - O průběhu a výsledku reklamace je sepsán reklamační protokol, který je po ukončení řízení předán kupujícímu občanského zákoníku přijata.
 
9. ZÁVĚR
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 01.01.2011.
															